Pages

Tuesday, December 6, 2011

Oh My Pradaaaaaaaaa camner leh lupa nie...

Morninkkkk peeps.. 
Before i start my work hmm today ada commission mtg laterla breakfast... sorry pei can't join you for breakfast today nmpk muka u memujuk i for breakfast masa kt lift tadi tk boleh sbb nanti all my bosses sampai n mtg jap lagi diorg akan cari PA dia... then one of my boss the minutes of meeting still dgn i... and ada benda kena discuss with Datuk... huh byk benda and yg plg penting keterlupaan ku membawa pulang keje... paper for Mr. D....gulp oh my gucci ...although event tu this thursday but still kena buat betul2 n dah la byk terms2 on act itu ini law terms so tk boleh pakai redah buat jer... k so nak buat la nie... no wonder la masa kt umah semalam keep wondering apa benda yg aku lupa nie...

Ok so tadi on my way to off jumpa lagi pakcik istimewa tu (he's blind) dapatlah sembang ngan dia kali ni pity him now kena naik 2 trains ulang alik dengan condition dia camnie.. kesian dia ckp "susah pakcik nak ulang alik tambah bila nak lintas jalan" hmm kesian kt pakcik nie.. dah tu mmg mencabar kesabaran aku bila ada manusia yg sgt kurang ajar.. perempuan pulak tuh.. alih2 kitaorg dekat eskalator kt masjid jamek stat.. ada one lady yg so rude no manners betul.. boleh cam membebel kt pakcik tu konon pakcik tu blocking dia siap mulut dok isyh3x ... dah tu boleh plak ckp "pakcik halang halang jalan saya, dah lambat nie tepi sikit siap tolak that pakcik...." oho this is bloody too much and muka that pakcik tu mcm serba salah.. sah2 ko nampak pakcik tu pegang tongkat kan.. akai ada ka?? umur dah separuh abad kan ..so aku pun apalagi.. "excuse makcik, pakcik nie tak nampak.. makcik boleh cakap elok2 dan tak payah tolak dia..prihatin sikit boleh.. kalau kita kat tempat dia mcmmana?..(rasanya my voice tone tklah tinggi) .. but this makcik.. boleh plak ckp "awak nie sapa, jgn sibuk hal org"?  so amek kaw... "saya nie mmg tkder kena mengena dgn pakcik nie tapi kita sesama islam kan.. saya kenal pakcik nie jadi bukan saya nak masuk campur tapi saya rasa makcik nie agak melampau." ....pakcik tu siap cakap sudahlah nak.. so saya cakap mana boleh hak pakcik kan jangan biar orang buli pakcik sebab keadaan pakcik.. (human rights for all)  and one of the chinese lady.. pun masuk campur.. "u kena prihatin jangan jadi kurang ajar tak kira siapapun..." hah terkelat2 muka makcik tuh.. alih2x dia bengang siap bagi pandangan cam nk telan aku and that chinese lady tu jer.. sure dia rasa nak bagi penampar kat aku kan.. but i just done my part .. as human being susah sgt ker korang nk respect org .. ckp elok2 ngan org.. sorry la kebanyakan bangsa kita macam tu kan.. bila org ckp org melayu itu ini..marah so ubahla sikap anda ok...so barulah kena dgn slogan
  "BUDI BAHASA BUDAYA KITA"






XOXO

Ms Waniez
Oh no dun like bila dah start coughing nie .. tk mo tk mo ....
and I've got to go now as i need to finish my pending workkk..
see ya...

No comments:

Post a Comment