Pages

Friday, July 13, 2012

Mana Hilangnya Ms Waniez??? Sepi Tanpa Berita Ekk..


Yer yer saya tahu dah lama saya menyepi.. ramai yang tanya bila nk update blog .. saya tak hilang mana... just this year busy sikit .. although dah tukar tpt keje baru quite busy jugak.. wlu tk kerap outstation n bawa balik keje ke rumah but still ada jer keje.. task keje dah lain.. byk kena belajar.. saya budak baru belajar.. selok belok tentang tpt baru n keje barur dpt pulak boss baru yg cam hitler... well new experience... hmm ketandusan idea utk menulis pun ada.. sbb nk jot down kt blog nie kena ada idea n masa sbb bukan saya sorang baca tp untuk tatapan korang jugak kan.. wlupun tulisan saya tk sehebat mana pun..and satu lagi my health condition.. last month hampir 3 minggu tk keje jatuh sakit.. dugaan kan.. if not saya takder kt dunia ini.. apapun setiap yang berlaku ada hikmahnya.. dan setiap kesakitan allah ampunkan dosa2 kecil kiter... amin... moga2 diampunkan.. to be frank mmg tak tertanggup rasa sakit last month.. sampai abg key saya yang tabah tu menitis la airmata tgk keadaan adik kesayangan dia nie.. all my nephews nieces pun cakap diorg tk sggup tgk aunty diorg camtu.. tq for all the love and doa korang yg tak henti2 untuk misz waniez nie.. dan yang pasti adik, aunty moving on... dan perlu kuat.. benda tk dijangka dan tiada siapa mintak sakit mcm nie.. and one more thing tq la sbb lyn adik, aunty nie macam princess... huh memang touching la masa tu yelah saya kan dah tkder ma n abah.. alfatihah to them..

introducing my beloved ma & abah..
love you until my last breath...
hmm ok lepas nie insyallah klu ada kelapangan, kesihatan yg baik, idea yg mencurah2 pasti akan menulis lagi.. btwn ada penulisan saya yang tertangguh juga.. apa dia .. hmm tunggu jerlah.. dah janji dgn anak2 buah saya nie.. siapa tanya aunty apa kesudahan bila nk abis itu ini... hmm sabar yer sayang .. idea tk dtg lagi.. lgpun skrg nie balik keje asyik penat ... penat minda sama kot.. byk benda dlm mind.. beberapa keputusan perlu dibuat.. hmmm sempena nisfu syaaban nie.. smpt jugak puasa isnin lepas.. saya nak minta maaf zahir dan batin , antara sedar atau tidak, saya hanya manusia biasa.. tak lari dari membuat kesalahan... yang buruk tu datang dari saya..ampunkan saya k.. kita tk tahu ajal maut ditangan tuhan kan.. so saya maafkan semua kesalahan orang2 sekeliling kita.. buku baru dibuka ... buku lama diangkat.. bulan ramadhan dah hampir tiba.. tak sabar rasanya bulan nie rasa tenang berbeza dari bulan-bulan lain.. bulan yang penuh kerahmatan .. bulan yang peluang kita mengumpul pahala sebanyak2nya.. dah ganti puasa ker korang?? hehe saya alhamdulilah dah .. so skrg rajin la buat puasa sunat isnin khamis ... dan dlm bulan nie roh2 arwah balik menjenguk anak cucu cicit mereka.. insyallah tk pernah sesaat saya lupakan mereka.. doa sentiasa untuk mereka.. dan insyallah saya nk cuba khatamkan lagi al quran masa ramadhan nie.. now pun dah start tadarus sikit2x.. 

ok latest pasal saya... i just back from ipoh ada training and courses pengurusan kat sana.. so far ok lah .. first trainer best sgt.. fruitful..tk ngantuk.. but my name asyik kena panggil la.. hmm kan budak baru so famous kt sana hehe.. hmm peminat pun ramai.. haha tk yah la citer lebih2 nanti kata riak pulak hehe.. itupun sbb saya budak baru n masih single... presentation pun ok.. dpt pujian.. just biasalah klu dah ramai perempuan adalah yg tk puas hati well lantakla.. saya tk buat apapun i just be myself.. pegi sana sbb training dan kursus.. so itu matlamat utama.. but one lady nie from audit penang.. alang jumpa jer cubit dagu cubit pipi peluk.. ckp saya cute la stylo la.. haha dia kata dah usha since masa saya check in.. tingat pulak zaman belajar uitm n zaman sek men convent dulu.. surat dr peminat perempuan haha.. adik angkat la kakak angkat la.. but i just being nice to her... at least kita buat baik dgn org so mana tau kita outstation ke tpt diorng senang dah kenal.. tp hehe sorry saya lupa bg phone no.. kat dia.. hmm today saya cuti.. sbb demam, batuk, sakit kepala, sore throat.. rasanya panas dalam cuaca pun quite panas.. tonsil dtg blk nie.. saya pun cam lately nie kurang minum air... k kena disiplin diri blk minum air kosong byk2... hmm im ok just to tiring.. kelas dari pg smpi mlm non stop.. smpi nk jumpa my sis kak lia, my fren rina , laney pun tk smpt.. terlalu padat.. mlm pun tido awal.. bdn pun sakit2 hmm maybe perjalanan yg suppose tk berapa jauh jadi jauh.. well coaster off buat hal.. perjalanan dari ipoh to putrajaya 1.45 sampai kul 7.00 tk jam but enjin coaster berasapp2 huh nasib tk terbakar.. mcm dr pnang ke putrajaya plak.. jauh n lama giler... dahlah coaster penuh dgn lelaki perempuan 4 org jer and diorg relax jer.. hmm dgn my fren sorang yg preggy mabuk.. pity her.. so smpi putrajaya my fren nieza drop me kt putrajaya sentral amik erl.. so serious penat like hell and not well so saper saya nk call nie to fetch me kt kl sentral.. with my beg berat backpack bukan trolley k.. dlm bag tu ada kasut, baju, buku, file, semua benda la.. hmm naper tk bawa yg beg tarik k.. mana nk tau byk benda kena bawa balik.. hmm my fren, kak iza, my SIL knie, housemate.. incek jygo (tk nk ganggu.. dia busy).. list dari satu hingga 3 semua offer nk amik.. my housemate sakit pulak tk nak susahkan dia... btwn i just can take cab but my sis n SIL nk amik .. diorag risau.. maybe dgr suara saya yg serak2 n perlahan sgt kot.. so saya pun cakap oklah.. so i decided mintak my SIL amikkan.. so for my sis i know dia pun rushing nk fetch my BIL so tk yah la susah.. but dia nk jumpa jugak hmm saya kata will fix one day to meet me.. dia risau n keep questioning on my status kt fb saya.. nasib dia tak tau my blog... actually tkder apa.. but hmm... k la dah panjang lebor nulihnya... till we meet again k.. take care you all... saya nk solat zuhur dulu.. 

Hargailah mereka yang ada didepan mata kita.. Hargailah kehidupan kita.. 

xoxo,

Misz waniez

No comments:

Post a Comment